Ugrás a fő tartalomra

Schwinn Csepel Kerékpár

Schwinn Csepel Kerékpár




"Egy barátom jött a gyárba másnap, és azt mondta:" Fiú, ez megváltozott; alig felismerhető "- mondta Nogradi László, a Schwinn Kerékpár Társaság 14 hónapos közös vállalatának igazgatója Magyarországon.
Gepida Kerékpár

A magyarországi érkezés óta a Schwinn kifinomult hegesztő- és festőgépeket helyez el a zsúfolt, nyüzsgő, magas mennyezetű gyárban Budapesten. A chicagói székhelyű cég szintén felgyorsította a két 100 láb hosszú összeszerelési vonalat, ahol a fényes bicikli keretek elmozdulnak, mivel a dolgozók a kerekeket, láncokat, pedálokat, fogaskerekeket és féket rögzítik.

Schwinn számára a közös vállalat tökéletes házasságnak tűnik, és a vállalati tisztviselők örömmel töltik be Kelet-Európába való költözésüket. "Mi azért jöttünk Magyarországra, mert döntés született arról, hogy globálisabb társasággá kell válnunk" - mondta Steven M. Bina, a Schwinn európai műveleteinek igazgatója. "Nem lennénk itt, ha nem lenne pénz."

Schwinn egyike azon 100 amerikai vállalatnak, amelyek közös vállalkozást hoztak létre Magyarországon, tapasztalatai jellemzőek. A modernizációval és néhány nyugati személyzeti irányítási technikával bevezetett szerény befektetésekkel sokkal hatékonyabb és jövedelmezőbb üzemeket hoztak létre, bár szűkös feltételek és 19. századi elrendezések maradtak.

Az amerikai befektetők a vonzó közös vállalati törvények, a nyugati befektetőkre kivetett adókedvezmények és a liberális szabályoknak köszönhetően a külföldi befektetők számára lehetővé teszik a külföldi befektetők számára, hogy nyereségük hazatelepítése érdekében munkahelyeket teremtsenek. Vannak olyan nagyvállalatok is, mint a General Electric 150 millió dolláros befektetése, hogy többségi részesedést szerezzenek Tungsramban, Kelet-Európa legnagyobb lámpagyakorlati társaságában, és kisebbeket, mint a Levi Strauss & Company 1 millió dolláros befektetése egy farmergyárban.
Folytassa a fő történet olvasását

HIRDETÉS
Folytassa a fő történet olvasását

1988 végén, Schwinn szerette volna kiterjeszteni jelenlétét a kontinensen, és olcsó megoldást keresett erre. Ugyanakkor a Csepel kerékpár, Magyarország legnagyobb kerékpár-gyártója, 200 000 éves termeléssel, gazdag nyugati partnert keresett, hogy segítse működésének korszerűsítését.

Kelet-Európában egy új korszakra bukkant, a csepeli tisztviselők tudták, hogy nehéz motorkerékpárjuk nehézkes dizájnnal és homályos festékkel nem tud versenyezni.

'' Kerékpáink minőségét javítani akartuk, és olyan szakértőre vágytunk, hogy segítsen nekünk - mondta Nogradi úr, aki a gyárban kék munkaruhát visel.

A közös vállalkozás 51% -át irányító, családi tulajdonban lévő Schwinn több millió dollárt szivattyúzott a magyarországi üzem fejlesztésében. Nem fogja megmondani, hogy mennyit költött, de egy új, magas hőmérsékletű hegesztő rendszer több százezer dollárba került, és az "elektrosztatikus" festési rendszer több mint 1 millió dollárba került.

Schwinn megváltoztatta a gyártási sorrendet úgy, hogy minden fémvágás befejeződött, és nem utána a páva kék vagy rubinvörös festék finom, egyenletes permetezése fel van helyezve az elektromosan feltöltött kerékpárkeretekre.

"Megpróbáltuk felidézni a dolgokat." "A kommunista napok homályos színeiről" - mondta Bina úr, egy magas, atlétikai Iowa-i születésű barna bajusz.

A legjelentősebb változás azonban a személyzeti menedzsment. A közös vállalat annyi kerékpárt gyárt, mint a régi Csepel üzem, de 15 százalékkal kevesebb alkalmazottal, egy új, amerikai típusú ösztönző alapú bérrendszernek köszönhetően.

A munkavállalók bónuszuk akár 40 százalékos bónuszt kaphatnak, ha munkájuk meghaladja a menedzsment-célokat. A 380 munkavállaló hűségének megnyerése érdekében a Schwinn-Csepel-vállalat átlagosan körülbelül 210 dollárral - körülbelül 30 százalékkal magasabb, mint az országos átlagot - rögzítette az átlagos bérét, de megtiltja alkalmazottai számára, hogy a második és a harmadik munkát, .

Schwinn alaposan tesztelte az örökölt munkaerőt, lecsökkentette néhány embert és előmozdította a többieket. Az alkalmazottak nagy részét három hónapig próbálta megvizsgálni, miközben értékelte őket.

"Nem kellett húzni senkit, aki rúgni és sikoltozni" - mondta Bina úr, hozzátéve, hogy a nagyközönség a változások iránt érdeklődött, még akkor is, ha először fájdalmat okozott.

A vegyesvállalat megalakulása előtt az üzemi vezetők mindössze 15 százalékkal többet nyertek az átlagosnál. Most a különbség többször is így van, és a Schwinn jelentős bérnövekedést kínál a munkavállalók számára, amelyek képesek nagyobb felelősségvállalásra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

The walking dead 8. évad 9. rész

The walking dead 8. évad 9. rész

A The Walking Dead vasárnapi epizódja olyan dolgot tett, amit egyetlen epizód sem tett ebben a show-ban egy nagyon, nagyon hosszú idő alatt.

Kétségtelen, hogy vegyes érzelmek vannak, de legalább nem mentem el a midseason premierjétől, csak ráztam a fejem, milyen nyomorult volt minden. A "becsület" valójában néhány dolgot kapott, még akkor is, ha még mindig zavart az a tény, hogy ez az érzelmi küldetés még mindig teljesen szükségtelennek tűnik.

Carl Grimes élete és ideje

Az epizód nagy részében arra gondoltam, hogy ki fog Carl (Chandler Riggs) megölni, miután megfordult. Nem volt számomra, hogy Carl önként jelentkezne a komor feladathoz, bár visszamenőleg tökéletes érzést kapott. Hogyan hagyhatta volna Rick (Andrew Lincoln) vagy Michonne (Danai Gurira) ezt? Azt gondoltam, hogy talán Siddiq (Avi Nash) nyújtaná a szolgáltatásait, hiszen Carl életét élvezi, de öngyilkosság - Rick és Michononnal csak azon kívül várják - jobban működik. Ez volt a p…

Gepida kerékpár

Gepida kerékpár

A kerékpár, amelyet kerékpárnak vagy kerékpárnak is neveznek, egy ember által működtetett, pedálos, egypályás jármű, amelynek két kereke van egy kerethez, egymás mögött. A kerékpáros lovas neve kerékpáros vagy kerékpáros.
Gepida kerékpár Schwinn Csepel Kerépár
Európában a 19. század végén, a 21. század elején több mint 1 milliárdot gyártottak kerékpárral. [1] [2] [3] Ezek a számok messze meghaladják az autók számát, mind a teljes, mind pedig az egyes gyártott modellek számával. [4] [5] [6] Számos régióban a közlekedés legfontosabb eszköze. Ezenkívül népszerű formát kínálnak a kikapcsolódásnak, és gyermekjátékok, általános alkalmasság, katonai és rendőrségi alkalmazások, futárszolgálatok, kerékpárversenyek és kerékpáros trükkök számára készültek.
A tipikus függőleges vagy "biztonsági kerékpár" alapvető alakja és konfigurációja kevéssé változott, mivel az első láncvezérelt modell 1885 körül alakult. [7] [8] [9] De sok részletet javítottak, különösen a modern any…